آموزش گام به گام رانندگی

آموزش گام به گام رانندگی

آموزش گام به گام رانندگی

آموزش گام به گام رانندگی

راهکارهایی مفید برای رفع خرابی موقت و راه اندازی مجدد خودرو

راهکارهایی مفید برای رفع خرابی موقت و راه اندازی مجدد خودرو

بکار گیری موارد زیر فقط در مواقع اضطراری و با احتیاط کامل و رعایت اصول ایمنی مجاز است. 

 جا گذاشتن کلید در خودرو و یا گم کردن آن معضلی است که امکان دارد برای هر فرد رخ دهدکه البته با پیش بینی از قبل میتوانید یک کلید یدکی در پلاستیکی پیچیده و با یک تکه سیم در جایی پشت سپر یا زیر اتومبیل به طوری که فقط خود و خانواده تان از آن خبر داشته باشید پنهان نمایید.

برای خودروهایی مانند پژو۲۰۶ و زانتیا که کلیدشان کد مخصوص دارد باید خود کلید اصلی را در کابین مخفی کنید و از کلید یدکی دیگر استفاده کنید.که فقط به وسیله ان بتوانید در خودرو را باز کنید.

در مواقعی که به خاطر رطوبت محیط و سردی هوا یا پس ازموتور شویی خودرو درکارواش ها با نقص در سیستم برق رسانی مواجهمی باشد میتوانید با احتیاط کامل بوسیله یک سشوار قسمتهای دلکو-کوئل-شمع ها و اتصالات مربوطه را گرم کنید تا اتومبیل آسانتر روشن شود. 

بکسوات کردن خودرو در گل و لای و برف نیز از مشکلاتی است که میتوان با کم کردن باد تایرها و قرار دادن کفی لاستیکی یا گونی در زیر آنها باعث اصطکاک بیشتر شوید و خود را از مهلکه نجات دهید. 

در مواقع بارندگی که برف پاک کن خراب است میتوانید یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی شیشه اتومبیل بمالید.نشاسته موجود در سیب زمینی باعث پائین آمدن قطرات آب شده و آب مزاحم دیدتان نمی شود.   

در هنگام پاره شدن تسمه پروانه و نداشتن تسمه میتوانید با شل کردن پیچ تنطیم و استفاده از یک جوراب زنانه نایلون یا نوارهای بریده شده از تیوپ کهنه -خود را به تعمیر گاه برسانید.البته از نوارهای بریده تیوپ میتوانید برای نشتی لوله های رادیاتور نیز استفاده کنید.  

در مواقع جوش آوردن خودرو باید سریعا بخاری را با حداکثر درجه روشن کنید تا گرمای اضافه موتور را جذب کند. به هیچ وجه اتومبیل را خاموش نکنید و قبل ازباز کردن ذرب رادیاتور مقداری آب به شبکه های رادیاتور پاشیده تا خوب حرارت موتور جذب شود. 

اگر متوجه نشتی رادیاتور شدید وتا مقصد هم راه زیادی دارید در صورت امکان ترموستات را از مدار خارج کنید درب رادیاتور را نیز باز بگذارید.از مخزن شیشه شوی استفاده کرده و شیلنگ آن را به داخل رادیاتور یا روی شبکه ها هدایت کنید.اگر هم میتوانید بوسیله یک شیلنگ از یک ظرف آب که به باربند یا برف پاک کن وصل کرده ایداستفاده کنیدو احیانا اگر فن برقی هم از کار افتاده ابتدا فیوز آن را چک کنید در غیر این صورت با احتیاط کامل و تشخیص سیم مثبت مستقیم آن را به باطری وصل کنید. 

کم بادی لاستیکها نیز  اغلب دردسر ساز بوده و راه چاره این است که بوسیله یک شیلنگ باد که از قبل به هر دو سر آن والو خور زده اید از باد چرخهای دیگر برای چرخ دیگر استفاده کنید چون فشار بیشتر همیشه بر فشار تایر کم باد غلبه کرده ونهایتا باد دو چرخ یکی خواهد شد.حتی از باد تایر کامیونها نیز به این وسیله میتوانید استفاده کنید و یا به موتور سیکلت و دوچرخه کمک کنید. 

در مواقع نبود جک برای تعویض چرخ ابتدا باید جسمی بیش از ارتفاع سطح زمین تا شاسی آماده نموده و با حرکت خودرو چرخ را به روی یک آجر برده و شیء را زیر شاسی گذاشته و با ضربه آجر خارج کنید تا چرخ آزاد شود. 

در مواقع بریدن سیم کلاچ که امکان ترمیم یا وصل مجدد به وسیله یک سیم فلزی نباشد میتوان به طور موقت برای مسافتهای کوتاه و خلوت با احتیاط کامل اتومبیل را در دنده دو قرار داده همزمان استارت زده وحرکت کنید. 

در مواقع نبودن بکسل برای کشیدن خودرو میتوانید از کمربند ایمنی خودرو کمک بگیرید.طرز صحیح بکسل کردن بصورت مورب است بصورتی که سمت چپ خودروی عقبی به سمت راست خودروی جلویی وصل شود. 

موارد ذکر شده باید فقط در موارد ضروری و با احتیاط کامل مورد استفاده قرار گیرد. وسائل ضروری که باید همیشه به همراه داشته باشیدعبارتند از:جعبه ابزار مجهز-کیف کمکهای اولیه-کپسول اطفای حریق-سیم فلزی-چراغ قوه - چسب دوقلو-تیغ موکت بری-سیم رابط-شیلنگ- چند تکه نوار بریده شده از تیوپ-سیم بکسل و طناب-تعدادی پیچ و مهره-مثلث شبرنگ-بیلچه کوچک-فندک-۲عدد ظرف چهار لیتری-چند عدد فیوز مناسب و سیم اتصال باطری به باطری.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.