آموزش گام به گام رانندگی

آموزش گام به گام رانندگی

آموزش گام به گام رانندگی

آموزش گام به گام رانندگی

آنچه که در مورد لاستیک اتومبیل باید بدانیم

آنچه که در مورد لاستیک اتومبیل باید بدانیم:

بسیاری از دارندگان خودرو به درستی نمی دانند که لاستیک چه نقش مهمی در حرکت خودرو ، در ایمنی حرکت و در فرمان پذیری اتومبیل دارد، لاستیک یکی از بخش های حساس خودرو است که نیاز به مراقبت ویژه برای جلوگیری از حادثه دارد و در حقیقت لاستیک برای خودرو به مثابه پا برای انسان است .

به گزارش پایگاه خبری پلیس، همه می دانند اگر لاستیک نباشد خودرو نمی تواند حرکت کند، پس باید حواس رانندگان حسابی به لاستیک خودرو باشد، چون لاستیک سالم و مناسب ایمنی اتومبیل و سرنشینان را افزایش می دهد. رعایت نکات زیر سلامتی لاستیک خودرو را تضمین خواهد کرد.

1. فشار باد لاستیک چرخ ها مهمترین عاملی است که در عمر لاستیک اثر می گذارد ، فشار باد لاستیک را باید زمانی که لاستیک ها سرد است تنظیم کرد. اگر جلوبندی خودرو سالم و میزان باشد و چرخ ها هم بالانس باشند با نگهداشتن باد لاستیک ها در فشار درست،عمر لاستیک ها تقریبا دو برابر می شود.

 
ادامه مطلب ...

جدول جدید جرائم رانندگی

جدول جدید جرائم رانندگی

هشـدار به راننـدگان


جدول جدید جرایم رانندگی همزمان با ابلاغ مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی به پلیس از ابتدای دی ماه در سراسر کشور اجرا شد. براساس جدول جدید اخذ جرائم رانندگی جریمه عبور از چراغ قرمز از ۲۰ هزار تومان به یکصد هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که جریمه سرعت غیرمجاز با ۵۰۰ درصد افزایش به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.  

ادامه مطلب ...

نحوه ی سبقت گرفتن

نحوه ی سبقت گرفتن

سبقت گرفتن:
عبارت است از تغییر مسیر از لاینی به لاین دیگر(جلو افتادن یا پیشی گرفتن) برای عبور کردن از وسیله نقلیه ای که کندتر حرکت می کند. همواره در همه خیابان ها و جاده ها وسایلی هست که حتی از حدود سرعت تعیین شده، بنا به هر علتی، کندتر حرکت می کنند مثل دوچرخه ها، موتورسیکلت ها و... و یا وسایلی که قصد گردش دارند سرعت خود را کندتر کرده اند. هرگز تا حصول اطمینان از بی خطر بودن سبقت، چه برای خود و چه برای دیگران یا اگر از زنجیر چرخ در سطوح برفی استفاده می کنید.و یا برای سبقت اندکی شک دارید،سبقت نگیرید.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

خطوط حرکت: برای نظم بخشیدن به رفت و آمد خودروها و پیشگیری از برخورد و تصادف آنان با یکدیگر، بزرگراه ها، آزاد راهها و خیابانهای عریض را خط کشی میکنند تا وسایل نقلیه از میان این خطوط عبور کنند و مزاحم رفت و آمد بقیه خودروها نشوند. با این حال برخی از رانندگان ترجیح می دهند از روی این خطوط بگذرند و لحظه به لحظه نیز مسیر خود را عوض کنند! به این معنا که یک باره تصمیم میگیرند از سمت دیگری حرکت کنند و دوباره به جای اولشان بازگردند.به این رانندگان عزیز توصیه می شود هنگام رانندگی، مسیر حرکت خود را حفظ نمایند،با این کار هم خودشان سریع تر و به سلامت به مقصد رسیده و هم سایر رانندگان بدون دغدغه خاطر به مسیرشان ادامه میدهند. بدون آنکه نیازی به انجام مانورهای خطرناک و دردسرآفرین باشد.برابر ماده 119 در راه هایی که خط کشی شده وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج و تغییر مسیر حرکت، احتیاط کامل را نموده و اقدام به سبقت کنند. در راه هایی که خط کشی ندارند هرگونه تغییر مسیر حرکت به چپ و راست ممنوع است مگر با رعایت احتیاط و دادن علامت و رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه هم مسیر و مجاور. همچنین انحراف و تجاوز وسایل نقلیه به مسیر مقابل (مخالف) ممنوع است، مگر در مورد سبقت مجاز و با رعایت ضوابط سبقت.
 
ادامه مطلب ...

چند توصیه به کارآموزهای رانندگی

چند توصیه به کارآموزهای رانندگی

به کارآموزهای عزیز و گرامی توصیه میکنم یک سری عادات بد رانندگی را از همون جلسات اول که در ذیل آمده انجام ندهند و آنها را ترک کنند که موجب عادت در رانندگی شما نشود.
1- همیشه موقع استارت زدن به اتومبیل کلاج را تا ته فشار داده نگه دارید بعد استارت بزنید.به دو دلیل:
اولا- اگر بنا بدلایلی دنده را خلاص نکردید و استارت زدید اتومبیل به جلو پرت نشود و باعث بروز حادثه شود.
دوما- اتومبیل شما راحت تر استارت می خورد بخصوص در هوای سرد.
2 -وقتی دنده به ماشین دادید پا رو کامل از روی کلاج بردارید وسمت چپ کلاج کف اتومبیل بگذارید بدلیل اینکه پای شما خسته شده و وزن پا روی کلاج می افتد و باعث زودتر خراب شدن صفحه کلاج میشود و دیگر اینکه مچ پای شما درد میگیرد.

3- سعی کنید با یک دست هم فرمان را بگیرید حتی در پیچها،درسته خیلی جاها برا دور زدن یا تو سرعت دو دست بهتره ولی یه راننده خوب باید همه جور بتواند رو فرمان کنترل داشته باشد .اگه فقط با دو تا دست عادت کنید وقتی میخواهید دنده را عوض کنید یا رادیو ضبط رو تنظیم کنید میترسید،و ممکن است ماشین به چپ یا راست منحرف شود.البته این کار با تمرین وحوصله ی بیشتر درست میشود.

4-سعی کنید از اول به دنده و کلاج و ترمز نگاه نکنید و جایگاه آنها را یاد بگیرید بخاطر اینکه عادت میشود و در سرعتهای بالا خطرناک میباشد و احتمال انحراف به راست و چپ و برخورد وجود دارد.
 
ادامه مطلب ...

دور زدن دو فرمانه(سه فرمانه) و یک فرمانه

دور زدن دو فرمانه(سه فرمانه) و یک فرمانه


دور زدن دو فرمانه(سه فرمانه):

دور دو فرمانه (سه فرمانه) یکی میباشد دو فرمانه نام کتابی آن ولی سه فرمانه نام عامیانه ی مردم میباشد وقتی در خیابانی با عرض کمتر از 12 متر و نیز دو طرفه باشد قصد دور زدن داشته باشید با یک فرمان نمیتوانید دور بزنید پس باید ازدور دوفرمانه استفاده کنید.که بصورت ذیل انجام میشود. اهمیت انجام حرکت لاک پشتی در دور زدن دو فرمانه و یک فرمانه:وقتی شما میخواهید در یک خیابان کم عرض دور بزنید باید از کنترل کلاج خوبی برخوردار باشید تا بتوانید اتومبیل خود را به صورت سانتیمتری حرکت دهید که این عمل موجب میشود تا از کنترل بالا و سرعت عمل خوبی در چرخاندن فرمان برخوردار شوید و این کار با مهارت داشتن در حرکت لاک پشتی میسر خواهد بود پس پیشنهاد میشود قبل از انجام دور دو فرمانه چند دقیقه ای حرکت لاک پشتی تمرین کنید.                                     

نحوه ی انجام دور دو فرمانه: 

ادامه مطلب ...